Vždycky jsem měla vysportovanou postavu, váhu maximálně 58 kilo. Nikdy jsem nemusela držet žádné diety, řešit jídlo. Mohla jsem jíst cokoliv, kdykoliv. Neřekla bych, že jsem jedla nějak špatně, nezdravě, ale najednou úderem třicítky se tělo začalo měnit. Myslela jsem si, že je to tím, že jsme v tom období bláznivě trénovali na různé závody typu Spartan race a Tough mudder, a pak jsem přestala komplet sportovat, takže tělo dostalo šok. Teď už vím, čím to bylo.

Pamatuji si přesně, kdy jsem začala přibývat na váze. Pracovala jsem jako operativní manažerka v jedné firmě, prakticky od vidím do nevidím. Stres a hodně práce. Kila šla nahoru. Dospělo to do fáze, že jsem neměla co na sebe, a do práce začala chodit v teplákách. Jakože stylových, ale pořád to byly tepláky 😊 Říkala jsem si, že to musí mít vliv i na mou asistentku, a bylo mi z toho divně.
Měla jsem nahoře pět kilo. Vyřešila jsem to tím, že jsem vyházela oblečení, co mi každé ráno navozovalo infarktovou situaci. Pořád jsem byla přesvědčená, že přece nejím tak špatně.

Po této „vrcholové“ pozici jsem začala podnikat. Panečku. Jestli moje poslední práce byla stres, tak toto byl super zápřah. První rok bez volného víkendu, dovolené, práce 24/7, milion myšlenek v hlavě a touha být úspěšná. Váha šla nahoru v průběhu čtyř let o dalších 10 kilo. Byla jsem na 74 kilech.

Zlom nastal, když mi moje mamka v červnu 2020 dala její oblíbené kalhoty, že jí byly malé a já se do nich nevešla. Její věta: „No Kristýno,“ mě rozbrečela a měla jsem toho dost.
Nic se neděje náhodou a na konci června jsme vyhlašovali Asistentku roku, která dostávala nádherné výhry. Jedna z výher byla individuální výživový plán a péče nutričního poradce Metabolic Balance. A poprvé za celou dobu mi lidé, co dávají odměny do soutěže řekli, že by rádi tuto cenu dali i mně. Nadchlo mě to. To, že poprvé dostávám něco i já. To, že budu mít svého poradce, který mi pomůže shodit 10-15 kilo.

V červenci jsem šla na krev a 31.7. jsem dostala jídelní plán na míru. Měla jsem v té době tři týdny do státnic, volnější pracovní režim, tak jsem si říkala, že bych mohla zvládnout vážit si potraviny a vařit. A hlavně se naučit, jaký je rozdíl mezi bílkovinami a sacharidy. Já jsem totiž do té doby jedla prakticky jen po restauracích a skladbu na talíři nikdy neřešila. Kila šla dolu okamžitě. Pan doktor mi říkal, že jsem musela jíst hrozně, že to jde tak rychle. A já jsem naproti němu seděla a dušovala se, že ne, že jsem jedla normálně.

Po dvou měsících jsem začala občas padat do svého starého návyku. Až tehdy jsem si uvědomila, co ten špatný stravovací návyk vlastně celých šest let byl. Jedla jsem jen dvakrát denně. Například vajíčka k snídani a vývar k večeři. To byla verze, když jsem měla home office. Když jsem běhala po venku, tak k snídani nějaké rozpečené koláčky v metru nebo rychlé müssli doma a pak něco v restauraci, říkala jsem tomu „jídlo dne“. Sem tam večer kakaíčko. Teď už vím, že tělo mělo hlad. A ukládalo na horší časy. No, ukládalo kvalitně, to musím říct 😊

Jím teď 3x denně, po 5 hodinách. Poctivě si to hlídám, abych opravdu ta tři jídla měla, protože jsou dny, kdy by mi dvě jídla stačila. Hlídám si bílkoviny a jako přílohu mám hlavně zeleninu. Vypustila jsem těstoviny, rýži a brambory. Tolik zeleniny a masa/ryb jsem dlouho nesnědla.
Mám dole 10 kilo za 5 měsíců. Což logicky přidává i na sebevědomí. Mám ze sebe radost. Raduji se i z toho, co dávám na talíř. Jím pro mě úplně nové věci a učím se znovu vařit.

Na otázku, co vám Metabolic Balance dal, odpovídá:

• radost z jídla, úplně se na ten chod vždycky těším
  • naučila jsem se jíst konečně zeleninu a ovoce pravidelně, je to automaticky, díkybohu, součást mého nákupu
  • touhu umět zase dobře vařit
  • nové recepty a potraviny, které poznávám
  • vzal mi 10 kilo, vrátil mi zpět můj štíhlý obličej a dal mi zpátky mé ztracené sebevědomí
  • poznala jsem nové lidi ve skupině MB a na vařícím kempu, parťačky, které podpoří, když vypadnu z rytmu nebo potřebuji poradit
  • nové kousky v šatníku ve velikosti 38-40, ze kterých se raduji
  • pocit, že mám nějakou vůli a umím si jít s pokorou za svým
  • myslím si, že mi posílil i imunitu
  • povědomí o tom, co je pro mé tělo dobré a vůbec vztah k jídlu
  • chuť o sebe víc pečovat celkově